FANDOM

Spongebob squarepants logo

Logo

Spongebob Kanciastoporty (ang. Spongebob Squarepants) - jest to Amerykański serial animowany, wyprodukowany przez Nickelodeon. Serial powstał w roku 1999. W 2004 roku, nastąpiła przerwa w produkcji kolejnych części serialu, spowodowana pracami nad pełnometrażowym filmem o przygodach Spongeboba (w Polsce wydany bezpośrednio na DVD w drugiej połowie 2005), potem wznowiono produkcję, która trwa do dzisiaj.

O serialuEdytuj

W polskiej telewizji serial emitowany był od 1 pażdziernika 2004 roku na antenie MTV Polska, towarzyszyła mu lektorska wersja tłumaczenia, imitująca dubbingowo wyemitowano jedynie dwie pierwsze serie. 10 lipca 2008 roku ten serial został pierwszy raz wyemitowany z polskim dubbingiem, przygotowanym przez studio Master Film. Serial wyświetlany był w stu trzydziestu sześciu krajach, gdzie zdobył miliony fanów, przeważnie wśród młodzieży i osób dorosłych. W niektórych krajach, m.in. w rodzimej Ameryce, serialowi udało się uzyskać status kultowego. Oprócz serialu i filmu powstało także kilkanaście gier wideo ze Spongebobem w roli głównej.                                                                                                            

Więcej z Fandomu

Losowa wiki